Huisregels Tandartsenpraktijk Simons – Tandartsenpraktijk Simons – Lelystad

Huisregels Tandartsenpraktijk Simons

Voor een optimale mondzorg vragen wij uw medewerking met de volgende punten:

Algemeen

  • Als patiënt van onze praktijk geeft u ons toestemming om alle relevante persoons- en medische gegevens te verwerken en op te slaan in uw dossier.
  • Voor een gezond gebit  is het belangrijk dat u onze praktijk regelmatig bezoekt. Wij adviseren kinderen én volwassenen om twee keer per jaar een controle uit te laten voeren.
  • Voor het  zo lang mogelijk behouden van uw gebit is een goede mondhygiëne belangrijk. Wij zullen er, samen met u, alles aan doen om u hierin te begeleiden.
  • Het streven is om altijd op tijd te werken. Het komt wel een voor dat er een spoedgeval is of dat een behandeling iets langer duurt dan in eerste instantie was ingeschat. Wij kunnen dan iets uitlopen en vragen hiervoor uw begrip.


Afspraken

  • Meldt u zich voor aanvang van uw afspraak bij de balie en geef wijzigingen door.
  • Indien u verhinderd bent, meldt u dit dan zo snel mogelijk aan de assistent. De gereserveerde tijd kunnen we dan aan iemand anders aanbieden.
  • Zeg bij verhindering uw afspraak minimaal 24 uur van tevoren af. De gereserveerde tijd wordt dan niet in rekening gebracht.
  • Is uw afspraak op een maandag dan dient u deze uiterlijk de vrijdag ervoor te annuleren.
  • Bij het niet tijdig annuleren van de afspraak worden er kosten in rekening gebracht.  Deze kosten worden niet vergoed door uw verzekering.
  • Het annuleren of verzetten van afspraken kan telefonisch (ook via ons mobiele telefoonnummer) of per e-mail. 
  • Afspraakherinnering ontvangen: geeft hiervoor uw e-mail en uw mobiele nummer aan ons door.  Het is ons streven om u  vooraf een herinnering te sturen.
  • Het niet ontvangen van een afspraakherinnering betekent niet dat uw afspraak niet doorgaat. Het gaat hier om een extra service. Uw afspraaksticker en/of uw afspraak email is de basis voor uw vervolgafspraak!


Juiste gegevens/ betaling factuur

  • Geef wijzigingen in uw adresgegevens, telefoonnummers, e-mail en/of verzekeringsgegevens zo snel mogelijk aan ons door bij voorkeur schriftelijk of via het wijzigingsformulier op de website (zie wijzigingen doorgeven).
  • Adreswijzigingen dient u ook zelf tijdig door te geven aan INFOMEDICS en uw verzekering.
  • Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgen van het niet of niet tijdig doorgeven van wijzigingen aan  Infomedics en uw verzekering.
  • Bij het niet (tijdig) betalen van uw rekening verstuurd door Infomedics, krijgt u een blokkade. Vervolgbehandelingen komen dan te vervallen en u ontvangt hiervan bericht. Spoedeisende pijnklachten kunnen wel tegen contante betaling worden uitgevoerd. Reguliere behandelingen worden pas weer ingepland nadat de volledige rekening bij Infomedics is voldaan. Vervallen afspraken worden hierna weer in overleg met u ingepland.